To be or not to be… sexy!

To be or not to be… sexy!

To be or not to be… sexy!

Daca am fi trait in epoca de piatra, lucrurile ar fi fost mult mai simple, toti am fi fost intr-o forma fizica excelenta. Miscarea ar fi fost poate a doua noastra preocupare (dupa somn), caci, pentru a ne procura hrana, ar fi trebuit fie sa alergam literalmente dupa ea, fie sa o culegem de pe undeva. Progresul a “rezolvat” aceste indeletniciri in locul nostru, supermarketurile abunda de tot felul de lucruri, trebuincioase sau ba, alimente pline de conservanti, amelioratori si multe e-uri in general, telecomenzile ne scutesc de multe drumuri marunte, masinile si avioanele ne duc oriunde. Nu e de mirare ca acum statisticile arata niste procente alarmante pentru incidenta obezitatii.

In afara de tineriii inca activi si de cei care au primit in gene o silueta subtirica, mana sus cine s-a confruntat macar o data cu kilogramele in plus. Ce corvoada si ce chin! Diete, sala, nervi, cantare date de pereti, dezamagiri, vinovatie la prima lingurita de tort, etc.

Psihologii asociaza dorinta de mancare (de dulciuri mai ales) cu lipsa de afectiune, sau de implinire. Mancam ca sa astupam un gol si confundam golul din suflet cu golul din stomac.

Unii isi motiveaza kilogramele in plus prin metabolismul lent, varsta, renuntarea la fumat sau nasterea unui copil. Altii fac din dieta o obsesie, chiar daca nu au decat 3 kilograme peste greutatea ideala.

Pe de alta parte, media si anturajul pun presiune. Revistele sunt pline de fotomodele silfide si photoshopate, prietenele sunt foarte critice la cum se aseaza rochia cea noua pe tine, iar talk-show-urile abunda de discutii despre diete si alte metode de slabit: disociata, Montignac, cu supa de varza, fara gluten, micsorari de stomac sau baloane gastrice, etc.

Toti visam la trupul de vis si la partenerul super sexy, dar cat de greu sau usor e sa indeplinim acest vis?

Ei bine, nu ne dorim sa promovam o anumita dieta sau anumite standarde de exigenta, dar am vrea sa aveti viata mai usoara.

Da, kilogramele in plus nu sunt bune, insa haideti sa nu complicam prea mult lucrurile. Sa incercam sa le privim mai relaxat, sa privim un pic in interiorul nostru si sa incercam sa gasim un echilibru (asta da, poate fi mai dificil), apoi sa includem hrana sanatoasa si miscarea in stilul nostru de viata. Si nu pentru doua saptamani sau o luna, cat avem nevoie ca sa scapam de cele 5 kg extra. Odata reveniti la vechile obiceiuri se vor intoarce si kilogramele.

Veti spune ca nu e nimic fascinant in pieptul de pui fiert sau salata verde. Sau ca nu aveti timp mereu sa stati cate o ora la sala, plus doua in trafic, pana la sala si inapoi.

Daca vom renunta la junk food (chiar daca sustinem ca o mancam rar), macar la o parte din paine, ceafa de porc si bauturile procesate, dar vom incerca sa pregatim noi insine feluri de mancare cat mai naturale, cu ingrediente de baza, neprocesate industrial, cu ierburi si mirodenii naturale veti vedea ca puteti obtine un meniu foarte gustos, energizant si foarte satisfacator. Exista acum foarte multe retete rapide, nu trebuie sa fie nimic complicat, le gasiti repede pe net. Folositi gatitul cu aburi. Vor arata ca fierte, insa alimentele sunt muuult mai gustoase gatite astfel. Pe langa faptul ca isi pastreaza mult mai bine nutrientii, veti simti mai puternic gustul autentic al legumei sau carnii respective. Veti vedea ca va veti simti mult mai bine dupa o astfel de masa, nu ca si cum ati fi inghitit un bolovan si ati avea nevoie de macar o ora de somn ca sa il digerati.

Descoperiti placerea de a gati si incercati sa nu mancati singuri. Pregatiti masa cu cei din familie, cu un prieten sau mai multi. Veti vedea cata placere, ce conversatii placute si cata relaxare se pot gasi in jurul mesei. In plus, servirea mesei intr-un mediu placut, cu energie buna va insemna un aport de energie pozitiva organismului si o digestie usoara.

Pe de alta parte, miscarea nu trebuie privita ca pe o corvoada. Nu trebuie sa ne dam sufletul pe la sala timp de o luna si apoi gata, am rezolvat problema. Miscarea ar trebui sa faca parte zilnic din programul nostru, poate in doze moderate, dar facuta cu placere, sa ne bucuram de fiecare clipa in care ne punem muschii la treaba, de fiecare respiratie, pentru ca asta contribuie la un bun flux de energie in corpul nostru. O jumatate de ora de exercitii in fiecare dimineata, sa urcam pe scari si nu cu liftul, sa ne ridicam de la birou o data pe ora si sa facem putin stretching sau o plimbare sa ne dezmortim picioarele, in weekend activitati in parc, un fotbal cu baietii sau un badminton la iarba verde, jocuri cu copiii, putina alergare, toate ne vor face sa ne simtim bine, activi, energizati si mai putin impovarati.

Putem face miscare si acasa, cu sau fara cateva aparate simple, insa cu consecventa (nu le transformati in suporturi de haine, da?). Astfel economisim timpul petrecut in trafic si banii dati pe abonamentul la sala.

Recomandam si yoga, pilates si meditatie. Yoga este extraordinar de benefica pentru tonus, relaxare, flexibilitate si echilibru interior.

Da, vorbim de un stil de viata, dar acest stil de viata aduce multa bucurie, liniste, satisfactie si mult doritul echilibru. Nu sustinem metodele heirupiste, ci doar un stil de viata sanatos, echilibrat si plin de energie pozitiva.

Recomandarea Joaca de Weekend ce insoteste acest articol:

Articole fitness

Sport pentru sfarsitul de saptamana

Joacadeweekend.ro – Nu uita sa te joci! Si sa fii activ!

Leave your reply

*
**Not Published
*Site url with http://
*
Produsul a fost adaugat la lista de comparatie!