.

20 de activități în aer liber care ne îmbunătățesc starea de bine

20 de activități în aer liber care ne îmbunătățesc starea de bine

Florina Necula apr 2, 2021 Articole Joaca de Weekend 0 Comentarii

 Perioada de izolare, timpul rece și mohorât precum și lipsa soarelui își pot pune amprenta în mod negativ asupra stării tale de bine, atât fizic, cât și psihic.

Organism rezistent

   Este deja bine știut că timpul petrecut în natură contribuie la oxigenarea mai bună a creierului și îmbunătățirea funcțiilor cerebrale, precum și la întărirea sistemului imunitar. Soarele ajută la creșterea nivelului vitaminei D, esențială pentru sănătatea oaselor, pentru sistemul imunitar și pentru prevenirea îmbătrânirii.
   O zi petrecută în aer liber garantează un somn pe cinste, iar somnul bun înseamnă o capacitate de concentrare mai bună, o memorie excelentă și relaxare.
   Iar dacă muți sala de sport afară, exercițiile în aer liber se vor simți mai intens, vor îmbunătăți ritmul cardiac și sistemul respirator.

Energie pozitivă

   În plan psihic, activitățile în natură, mai ales sporturile de echipă și exercițiile fizice, te vor încărca cu energie și atitudine pozitivă, iar contactul cu natura te va face să te simți mai viu.
   De asemenea, se reduce nivelul stresului și se combate anxietatea sau depresia, vor crește stima de sine, capacitate de concentrare, creativitatea, capacitatea de coordonare și orientarea în spațiu.

Distracție în familie

   Copiii obișnuiți să se joace cât mai mult afară, să fie activi, vor beneficia de o dezvoltare armonioasă. Joaca afară va crea momente în familie de neuitat, va consolida relațiile cu cei dragi, bazate pe încredere, deschidere și sinceritate. Copiii obișnuiți astfel vor deveni maturi încrezători în sine, activi și descurcăreți.

   Iată 20 de sugestii de activități în aer liber pe care le poți organiza împreună cu familia sau cu prietenii, ori de care te poți bucura singur. Oricum beneficiile sunt… de neprețuit!

1. Relaxare într-un colț verde
   În ritmul ăsta nebun, de câte ori într-o lună îți permiți să te relaxezi pur și simplu într-un loc cu verdeață, liniștit, cu cântec de păsărele și fără zgomot de trafic și claxoane? Să respiri aer curat, să te bucuri de soare și să nu te gândești la nimic stresant?
   Poți medita, citi o carte, poți ațipi un pic sau poți picta. Există seturi de pictură pe numere cu care poți obține un tablou foarte frumos, făcut de mâna ta, fără să fie nevoie să fii artist. Aceste seturi sunt faimoase ca instrumente de relaxare.
   Așadar ia-ți hamacul, găsește colțul verde în mijlocul naturii și deconectează-te. Vei vedea apoi ce relaxat te vei simți, încărcat de energie pozitivă și cu mintea limpede pentru provocările următoare.



2. Pornește într-o drumeție, mai nou numită trekking
   Provoacă-te din când în când la o aventură pe coclauri, la pas. Combini mișcarea fizică cu contemplația. Mergi pas cu pas și admiri peisajul, te bucuri de urcușul și coborâșul dealurilor sau munților, de umbra pădurii și de sunetul naturii. Te oxigenezi bine, dai jos câteva kilograme, te simți mai viu și mai conectat cu mama natură.
   Ia-ți echipamentul pentru drumeție și orientare: bețele de trekking, termosul, busola, bocanciirucsacul și pedometrul și pornește la drum.



3. Organizează un picnic
   Invită-ți familia să ia masa la iarbă verde. Și-așa restaurantele sunt cam închise, iar de stat în casă ești sătul după iarna prea lungă. Pune în bagaj o păturică sau niște scaune pliabile, un hamac, câteva gustări pregătite de acasă, cafea în termos și apă, găsește un loc liniștit, pe malul unui lac, într-un parc mare sau într-o pădure și rezervă-ți câteva ore în aer liber.
   Ce să mai iei cu tine la picnic: niște cărți de citit, cărti de joc, rummy, rachete de badminton, o minge de volei sau de fotbal. Uită de telefon sau tabletă. Un picnic este despre timp de calitate petrecut alături de cei dragi.

4. Camping sau concediu cu cazare la cort
   Fie că ești un împătimit al înoptatului sub stele, fie că îți dorești să încerci o nouă provocare cu cazare în sânul naturii, campingul este cea mai safe cazare pe timp de pandemie, la munte ori la mare. Doar să nimerești timp frumos.
   Pentru o astfel de experiență trebuie însă să ai un echipament camping corespunzător. Trebuie să îți iei un cort adecvatsac de dormit (nopțile pot fi destul de reci când nu ai termoficare în “cameră”). Îți mai trebuie masă și scaune de camping, ustensile de bucătărie de camping, recipiente pentru apă, un arzător și diverse alte accesorii (chiar și toaletă portabilă), funcție de cât timp ai de gând să petreci.
   Oricum vei crea niște amintiri de neuitat, te vei bucura de natură, de răsăritul și apusul soarelui și de maxim de conectare, atât cu tine însuți, cât și cu natura.



5. Barbeque - sfârâie un grătărel
   OK, poate nu ești așa aventuros tot timpul, să pleci în aventuri prin munți si văi, sau poate ești, dar și acolo e loc pentru un grătar portabil cu cărbuni sau lemne. Nu uita însă să lași natura așa cum ai găsit-o, sfat valabil și pentru activitățile de mai sus.
   Niște mici, o pastramă, o ceafă, o scăricică, câteva ciocănele și aripioare de pui, o ceapă, un dovlecel, chiar și brânză haloumi. Mmmmm, ce delicioșenii! Rețetele pentru grătar sunt nenumărate.
   Pe lângă festinul culinar, un grătar cu cei apropiați este un bun prilej de conversație și de interacțiuni voioase. Întotdeauna după o masă copioasă poți prelungi întrevederea cu un joc de societate.
   Bineînțeles, după orice adunare la un grătar, pentru combaterea efectelor secundare, te invităm negreșit la oricare din activitățile de mai jos.

6. Petanque
   Deși nu foarte popular la noi, dar foarte distractiv, Petanque este excelent cu ocazia adunărilor în jurul grătarului, despre care povesteam mai sus.
   Petanque (franțuzesc), sau italianul Bocce, sau englezul Bowls, își are originea în jocurile antice jucate în Imperiul Roman. Astăzi este jucat peste tot în Europa, dar și în alte continente.
   Este un joc în aer liber pe vreme frumoasă, se joacă în general pe nisip sau pământ cu suprafață plană, pe o arie lungă de 27,5 m și lată de 2.5 m sau 4 m, cu niște bile din metal sau mai nou, din plastic. Se joacă în 2 jucători sau în 2 echipe de câte doi, trei sau patru jucători. Jocul începe prin aruncarea unei bile mici, numita "jack", "boccino" sau "pallino", în interiorul terenului, de pe o latură mică, la distanță de min. 5 m de la punctul aruncării până la max. 2.5 m până la latura opusă. Apoi echipele aruncă bilele de joc cât mai aproape de bila mică (jack). Câștigă echipa care a aruncat cel mai aproape de Jack.



7. Badminton
   Badmintonul este lejer, îl poți juca oriunde, în parc, în fața blocului, pe plajă, la picnic, la grătar, în vacanță, în weekend sau la plimbarea de după amiază. Un set de badminton este format din rachete de badminton și fluturași. Este foarte ușor, îl poți lua cu tine oriunde, în husa specială de agățat pe umăr. Singura condiție pentru a juca plăcut acest joc este să nu bată vântul.



8. Tenis de câmp sau sportul alb
   Considerat un sport elegant, tenisul de câmp este antrenant și motivant. Îl poți juca cu cel mai bun prieten sau să te antrenezi alături de alți pasionați. Trebuie doar să îți rezervi terenul, rachetele de tenis și mingiile le poți achiziționa să fie ale tale proprii.
   Cert e că te vei simți foarte bine după o partidă de tenis.

9. Tenis de masă
   Tenisul de masă sau ping pong nu e o activitate doar de interior. La fel de bine se poate juca și afară, pe mesele de tenis din parcuri sau chiar în curtea ta, dacă îți cumperi o masă de tenis recomandată și pentru exterior. Găsești o gamă foarte variată de palete și mingi de tenis, de la modele ieftine la cele profesionale, mai scumpe.
   Cheia în jocul de tenis de masă este să fii rapid și să te distrezi dincolo de spiritul de competiție.

10. Volei
   Voleiul poate e cel mai versatil joc. Este lejer, îl poți juca în cerc sau pe echipe, la fileu, la iarbă verde sau la plajă. Ai nevoie de o minge bună și un fileu de volei.
   Pe lângă faptul că este un exercițiu bun pentru agilitate, coordonare, viteză și echilibru, voleiul este un prilej bun de a întâlni oameni noi, dezvoltă aptitudinile interpersonale și elevează motivația și starea de spirit.

11. Un fotbal cu băieții
   O pasă bună, un dribbling, un șut pe poartă și… GOOOOOOLLLL!!! Doamnelor și domnilor, Maestrul înscrie din nou!
   Fii golgheterul familiei sau găștii tale de băieți și joacă fotbal cât de des poți. Știi deja care sunt beneficiile pentru sănătate și forma ta fizică, nu mai spunem despre distracția maximă pe care ți-o aduce sportul rege și sportul de echipă în general.
   Mingi și porți de fotbal găsești aici.



12. Baschet
   Baschetul este un sport foarte îndrăgit. Îl poți aborda ca și competiție, dar și recreațional. Este excelent pentru a-ți menține forma fizică întrucât antrenează tot corpul, întărește oasele, îmbunătățește sistemul cardiovascular și imunitatea. Mai mult, sporește conștientizarea și orientarea în spațiu, mobilitatea, agilitatea, coordonarea, îndemânarea și încrederea în sine.
   Poți monta un panou de baschet pe un perete al casei tale sau poți achiziționa un sistem portabil de basket, iar apoi poți bate mingea cât e ziua de lungă. Ideea e să treci mingea cât mai des prin inelul de pe panoul de baschet.

13. Baseball
   Sportul îndrăgit foarte mult de americani începe să devină popular și la noi. Este o excelentă activitate tată-fiu și este foarte recomandat în dezvoltarea armonioasă a copiilor și adolescenților. Îți trebuie o bâtă de baseball, mănușa specială și mingi de baseball. Le poți găsi aici.
   Baseballul este un bun prilej de a petrece o după-amiază super plăcută de recreere sub razele soarelui și ajută la dezvoltarea coordonării, atenției, vitezei de reacție, concentrării, dar și sistemului muscular.

14. Alergare
   Joggingul este probabil cea mai eficientă metodă de antrenament pentru o bună condiție fizică și păstrarea greutății ideale. Antrenează întreg corpul, crește masa musculară, întărește sistemul osos, mărește capacitatea cardiacă și încetinește procesul îmbătrânirii. Categoric beneficiezi de un somn bun după o tură bună de alergare.
   Îndeplinește de asemenea un rol important în elevarea stării mentale de bine, acționează împotriva depresiei, iar după o sesiune bună de alergare te vei simți mai liniștit, mai fericit și mai creativ. Joggingul e un bun prilej de a fi cu tine însuți, de a te gândi la soluții pentru planurile și preocupările tale.
   În funcție de suprafața pe care alergi, ai grijă să alegi încălțămintea (pantofii de alergare) adecvată pentru a nu-ți suprasolicita articulațiile, iar hainele trebuie să fie lejere, respirabile, să nu îți facă alergarea incomodă după ce corpul tău începe să transpire.
   Nu uita că hidratarea este extrem de importantă pe timpul alergării, așa că ai cu tine mereu o sticlă cu apă.

15. Sari coarda
   Nu, nu mai e doar o activitate pentru fetițe care se joacă în fața blocului. A sări coarda este un antrenament cardio intens și distractiv în același timp. Îți dezvoltă masa musculară, capacitatea pulmonară și cardiacă și te face mai sprinten.
   Ai nevoie doar de o coardă pentru sărituri potrivită înălțimii tale.
   După o sesiune de sărit coarda vei simți acea oboseală plăcută, vei avea un somn liniștit, iar dacă faci asta regulat vei căpăta un tonus mult mai bun și poftă de viață.

16. Yoga, pilates
   Beneficiile yoga sunt deja foarte cunoscute. Yoga reprezintă o combinație de asane, tehnici de respirație, gândire pozitivă, meditație și relaxare. Toate acestea duc la dezvoltarea armoniei dintre corp, minte și lumea din jur.
   Yoga reduce stresul și anxietatea, atenuează efectele lor asupra organismului, îmbunătățește frecvența cardiacă, crește mobilitatea și flexibilitatea, reduce tensiunea arterială, reglează digestia și întărește sistemul imunitar.
   Yoga mai înseamnă și o alimentație sănătoasă, mindfulness (atenție la momentul prezent), relații mai bune cu cei dragi, alegeri conștiente și echilibru interior.
   Poți practica yoga oriunde: în dormitorul tău, în parc, la sală, la birou sau în vacanță, pe un vârf de munte sau pe o plajă, la răsărit. Îți trebuie doar o saltea yoga (yoga mat) și haine cât mai comode.



17. Trambulina
   Jump! Jump! Jump!
   Trambulinele nu sunt doar pentru distracția copiilor. Pentru tine sunt distracție plus fitness.
   Imaginează-ți câtă voioșie îți poate oferi treaba asta. Te vei simți ca un copil teribil, vei râde și zburda ca în copilărie.
   Cel mai fain e să faci asta cu copiii tăi. Ia-ți o trambulină cu plasă de protecție cu diametrul mai mare, de 305 cm, 426 cm sau chiar mai mare și faceți o întrecere la sărituri.
   Dacă spațiul nu îți permite, apelează la o trambulină sport rebound/fit and balance specială pentru fitness.
   Trambulinele Spartan Sport sunt mai ieftine, dar cu un raport foarte bun calitate / preț, dar poți alege și alte branduri: InSportLine, Sportmann, Garlando, Plum.

18. O plimbare cu trotineta
   Ca și în cazul trambulinelor, nici trotinetele nu sunt doar pentru copii. Poți ieși să te plimbi cu o trotinetă în weekend, în parc, ori poți merge cu ea la birou, dacă distanța și traseul sunt propice pentru asta. Categoric e mai sănătos, poate chiar și mai rapid, decât să stai blocat în mașină la semafor.
   Dacă vremea e frumoasă, încearcă asta și vei vedea ce energie frumoasă vei primi după o astfel de plimbare.

19. Ieși cu rolele/patinele
   Mersul pe role sau patine este o activitatea foarte bună pentru condiția fizică. Dezvoltă musculatura, îmbunătățește ritmul cardiac și te ajută să slăbești. Este chiar mai bun decât joggingul pentru că nu solicită articulațiile la fel de mult.
   În plus, mersul pe role/patine cu rotile/patine pentru gheață este distractiv, te face să te simți liber și îți sporește starea de bine.



20. Skateboard / longboard
   Ei bine, mersul pe placă poate nu e pentru oricine. Dar cine se încumetă clar are parte de distracție.
   Fie că îți dorești doar o plimbare lejeră pe un longboard, skateboard ori pennyboard, fie că îți plac tricks & stunts, placa îți asigură o bună condiție fizică, bună dispoziție și spirit liber.

Lasa un comentariu

*
**Nu este publicat
*Url site: http://
*